.

.
.

El Kaide IŞİD'le bağlarını inkar etti

El Kaide örgütü genel komutanlığı yaptığı bir açıklamada Irak-Şam İslam Devleti (IŞİD) ile bağlarını inkar ederek, IŞİD'in El Kaide'nin bir kolu olmadığını savundu.
AFP'ye göre  "cihatçı" sitelerde bir açıklama yayınlayan El Kaide Genel Komutanlığı, IŞİD için "El Kaide'nin bir kolu değil ve örgütsel hiçbir bağı yoktur" dedi.  
Silahlı grupların "sorunları medya üzerinden değil kendi aralarında halletmesi" gerektiğini belirten El Kaide, "mücahitlere, Müslümanlara ya da gayrı-müslimlere" zarar veren eylemlerden sorumlu olmadıklarını iddia etti.
El Kaide'nin lideri Ayman El Zewahiri daha önce de yaptığı bir açıklamada El Nusra Cephesi'nin bundan böyle Suriye'deki tek kolları olduğunu belirtmişti. IŞİD'in şefi Ebubekir El Bagdadi'nin, Nisan 2013'te Ayman El Zewahiri'nin onayı olmadan El Nusra cephesi ile birleşme teşebbüsünde bulunduğu iddia edilmişti.
Bu açıklama Suriye'de El Kaideli gruplar ile muhalif olarak sınıflandırılan diğer gruplar arsında şiddetli çatışmaların yaşandığı bir döneme denk geldi. Yılın başından bu yana taraflar arasında yaşanan çatışmalarda 1.800 dolayında kişi öldü.
Paylaş: Google Plus

Yazar: Adsız

    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Rojken ::: DİFHA

iletişim.: Email-Skype.: amedsozdar@hotmail.com

Sohbet Odası

Sohbet Odası
Sohbet Odası